Noorderlinge Verzekeraar

“Met Noorderlinge verzekeraars naar de beste oplossing

 

Peter Spelt

“In Noorderlinge verzekeraars hebben we nu een partij gevonden die samen met ons zoekt naar de beste oplossing voor de klant.”

Het assurantiekantoor van Peter Spelt adviseert sinds 1978 particulieren en bedrijven op het gebied van schade, leven, hypotheken en pensioenen. In 2009 is zoon Jorrit in de zaak gekomen en vanaf dat moment is de koers verlegd naar advisering en bemiddeling in schadeverzekeringen. Beide mannen hebben dezelfde kijk op het vak van adviseur. “We benaderen onze klanten op een nuchtere en eerlijke Twentse manier, die volgens mij erg veel lijkt op de Friese. Twentenaren en Friezen, die spreken dezelfde taal”, aldus Peter Spelt.

Basis voor maatwerk
Vader en zoon Spelt signaleren een trend dat verzekeraars – en dan met name de grote – zich richten op standaardisering van producten en directe benadering van de klant. Zij onderkennen dat standaardisatie de basis moet zijn. Een nadeel is dat de beslissingsbevoegdheid van medewerkers afneemt. “Ik wil wel, maar het systeem zegt nee.” Peter Spelt: “Daar waar de verzekeraar voor standaardisering kiest, zal de adviseur zich toeleggen op specialisatie en zich onderscheiden door middel van kennis en flexibiliteit. De adviseur zal dus op zoek gaan naar een verzekeraar die zich bij deze gedachte aansluit.”
Jorrit Spelt vult aan: “Wij zijn op zoek naar een omgeving waar de adviseur samen met de verzekeraar zoekt naar de beste oplossing voor de klant.”

Partijen bij elkaar brengen
“Een servicenet is een instrument dat niet ontbreken mag. Handig om offertes in te maken en wijzigingen in door te voeren. Daarnaast vinden wij het belangrijk om per onderwerp vaste aanspreekpunten te hebben met beslissingsbevoegdheid. Op die manier leer je elkaar goed kennen. Aan de andere kant kennen wij onze klanten goed. Het goed kennen van zowel de klant als de verzekeringsmaatschappij is van wezenlijk belang, omdat wij beide partijen bij elkaar moeten brengen”, benadrukt Peter Spelt. “Er kunnen zich situaties voordoen waarbij de klant tussen wal en schip dreigt te raken. Met de kernwaarden vertrouwen en loyaliteit als vertrekpunt, krijg je een beslissing die redelijkheid en billijkheid in zich draagt.

 

  • Exclusieve samenwerking met adviseurs
  • Bereikbare 'verzekeraars'
  • Maatwerkoplossingen
  • Gebruiksvriendelijk Noorderlink