noorderlinge
Home » Informatiepagina premiebetaling

Informatiepagina premiebetaling

Hieronder vindt u alle informatie over het betalen van uw premie; wanneer u moet betalen en wat de gevolgen kunnen zijn als u niet op tijd betaalt.

Staat uw vraag en antwoord hier niet bij? Neemt u dan contact op met uw adviseur. Zoek hieronder uw adviseur.

Premiebetaling
  • Welke betaaltermijn kan ik kiezen?
    Bij het afsluiten van uw verzekering kiest u of u de premie per maand, kwartaal, halfjaar of jaar wilt betalen. Wilt u de betaaltermijn wijzigen? Neemt u dan contact op met uw adviseur. Voor maandbetaling is automatische incasso verplicht.
  • Eerste premiebetaling
    Uw eerste betaling van uw premie kan er anders uitzien dan u had verwacht. We leggen u uit hoe dit zit. U betaalt uw premie altijd vooruit. Bij uw eerste betaling brengen wij de premie in rekening van de ingangsdatum tot en met de eerstvolgende premievervaldatum. Bijvoorbeeld U vraagt op 12 maart een verzekering aan en betaalt deze per maand. Dan betaalt u de premie vanaf 12 maart en april samen. Vanaf mei betaalt u de premie weer per maand.
  • Hoe kan ik premie betalen?
    Als u een nieuwe verzekering afsluit, betaalt u via automatische incasso of een bankoverschrijving. Kiest u voor automatische incasso dan ziet u op uw afschrift het volgende bankrekeningnummer: NL33 RABO 0125 3899 06. Is automatische incasso (tijdelijk) niet mogelijk neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. U kunt ons bellen op 088 - 007 70 00.
  • Premiebedrag incasso klopt niet
    Het kan zijn dat u bij uw eerste betaling, na bijvoorbeeld een wijziging of het afsluiten van een nieuwe verzekering, ook de premie voor de volgende maand betaalt. Hierdoor kan een incasso hoger zijn dan verwacht. Hebt u hierover vragen? Neemt u dan contact op met uw adviseur.
  • Kan ik zelf bepalen wanneer u de premie incasseert?
    Het is niet mogelijk de incassodatum voor uw verzekering(en) aan te passen. De premie incasseren wij op een vast moment. Betaalt u per maand? Dan gebeurt dit elke maand op dezelfde datum. Bij een automatische incasso is het in dit soort situaties belangrijk dat u zorgt voor voldoende saldo op uw rekening. Wij incasseren twee keer per maand; de 1e werkdag en de 15e werkdag van de maand.
  • Is betaling premie goed gegaan?
    Controleer eerst uw bankgegevens. Is het premiebedrag voor uw verzekering afgeschreven en heeft u de betaalgegegevens goed ingevuld? Dan mag u ervan uitgaan dat wij de betaling hebben ontvangen. Wij hebben een werkdag nodig om uw betaling te verwerken.
  • Betalen via automatische incasso
    Betaalt u nu via een bankoverschrijving en wilt u dit omzetten naar automatische incasso? Geeft u dit dan door aan uw adviseur.
  • Wijzigen rekeningnummer
    Wilt u dat wij de premie van een ander rekeningnummer incasseren? Geeft u dit dan door aan uw adviseur. Wijzigt u uw rekeningnummer kort voordat wij de premie incasseren? Dan kan het zijn dat de premie nog eenmalig van uw oude rekeningnummer wordt afgeschreven.
  • Premie overmaken na betalingsherinnering
    Het kan gebeuren dat de automatische incasso een keer mislukt. Bijvoorbeeld omdat het saldo te laag is of omdat wij niet het juiste rekeningnummer hebben. U krijgt dan een betalingsherinnering. Maakt u dan eenmalig zelf de premie over. Gebruik daarvoor het rekeningnummer NL33 RABO 0125 3899 06 t.n.v. Noorderlinge B.V. Vermeld u daarbij het betalingskenmerk.
  • Is assurantiebelasting verplicht?
    Ja, assurantiebelasting heeft de overheid verplicht gesteld. Letterlijk betekent dit dat je belasting betaalt over de verzekering(en) die u heeft afgesloten. U betaalt een percentage van de premie en eventuele servicebijdrage. Op dit moment bedraagt de assurantiebelasting 21%. De assurantiebelasting die wij van u krijgen, betalen wij aan de belastingdienst.
  • Rekeningnummer Noorderlinge verzekeraars
    Het rekeningnummer van Noorderlinge verzekeraars is NL33 RABO 0125 3899 06.
  • Vermelden bij betaling
    Vermeld altijd de gegevens die op uw factuur staan. Dit gaat om uw relatienummer, polisnummer en factuurnummer.
Betaling te laat
  • Te laat met betalen
    Het kan gebeuren dat u een keer te laat bent met betalen. Het is belangrijk de premie alsnog zo snel mogelijk aan ons over te maken. Zo voorkomt u dat u (tijdelijk) geen dekking meer hebt. De stappen die wij nemen als u te laat bent met het betalen de premie hebben wij voor u op een rij gezet. Een overzicht van deze stappen hebben wij beschreven in Overzicht stappen bij te laat betalen. Deze vindt u hier.
  • U kunt de premie niet betalen?
    Laat een rekening in ieder geval nooit liggen Vraag advies aan een schuldhulpverlener of neem contact op met de gemeente waar u woont Heeft u inzicht nodig in uw inkomsten en uitgaven? Met het Nibud Persoonlijk Budgetadvies ontdekt u hoeveel u uitgeeft en krijgt u bespaartips. Neemt u contact op met de vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren. Kijk op www.nvvk.eu Ga naar www.wijzeringeldzaken.nl of www.geldfit.nl Of neemt u contact op met uw adviseur.
  • U heeft moeite met betalen
    Als u moeite hebt met het betalen van de premie, neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij kijken graag samen wat wij kunnen doen om uw financiële zorgen te verlichten. Wij kunnen u een betalingsregeling aanbieden als het een keer niet lukt om uw premie op tijd te betalen. Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op. U kunt ons bellen op 088-007 70 00. Heeft ons incassobureau Bos Incasso u gevraagd om de premie te betalen? Neemt u dan voor vragen contact op met het incassobureau. Het telefoonnummer is 088 -267 00 00.
  • Betalingsregeling
    U kunt in aanmerking komen voor een betalingsregeling als u uw premie niet kunt betalen en/of als u al een betalingsachterstand heeft. Zo werkt de betalingsregeling.
    • U betaalt de achterstallige premie in maximaal drie termijnen. Als er naast deze betalingsregeling nog andere premies zijn die u aan ons moet betalen, dan gebeurt dat op de manier zoals u gewend was. Had u (tijdelijk) geen dekking meer, dan stellen we samen vast wanneer de dekking wordt hersteld. Aan de betalingsregeling zijn geen extra kosten verbonden.
    • U krijgt schriftelijk een bevestiging van de betalingsregeling. Hierin staat welke bedragen u wanneer moet betalen en naar welk rekeningnummer u de premie moet overmaken.
    Financiële zorgen? Neem zo snel mogelijk contact met ons op! Kunt u de premie niet betalen en/of heeft u al een betalingsachterstand? Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op. We kijken dan samen met u of het mogelijk is een betalingsregeling af te spreken. U kunt ons bellen op 088-007 70 00 Let op! Heb je al bericht ontvangen van incassobureau Bos Incasso Vanaf het moment dat we incassobureau Bos Incasso hebben gevraagd de premie te incasseren, kunnen we geen regeling meer met je afspreken. Zorg er daarom voor dat als u financiële zorgen heeft, u zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Zo kan u voorkomen dat u incassokosten betaalt.

Mijn passie…

Wandelen in het bos met de honden; je ervaart plezier, je krijgt energie en de tijd verdwijnt naar de achtergrond. Iets wat je met hart en ziel doet. En dat doe je niet omdat het moet, maar omdat je dat graag wilt doen.

En zo is het ook met mijn werk. Ik krijg er energie van en niet omdat het moet maar omdat het werk gewoon goed bij mij past.

Grietje van der Meer, Medewerker Algemene Zaken

Zeker van elkaar

Daarom kiest u voor Noorderlinge verzekeraars
  • Sinds 1850
  • De onderlinge verzekeraar
  • Brandspecialist
  • 400 adviseurs