-
Welke betaaltermijn kan ik kiezen?
Bij het afsluiten van uw verzekering kiest u of u de premie per maand, kwartaal, halfjaar of jaar wilt betalen. Wilt u de betaaltermijn wijzigen? Neemt u dan contact op met uw adviseur.
Voor maandbetaling is automatische incasso verplicht.
-
Eerste premiebetaling
Uw eerste betaling van uw premie kan er anders uitzien dan u had verwacht. We leggen u uit hoe dit zit.
U betaalt uw premie altijd vooruit. Bij uw eerste betaling brengen wij de premie in rekening van de ingangsdatum tot en met de eerstvolgende premievervaldatum.
Bijvoorbeeld
U vraagt op 12 maart een verzekering aan en betaalt deze per maand. Dan betaalt u de premie vanaf 12 maart en april samen. Vanaf mei betaalt u de premie weer per maand.
-
Hoe kan ik premie betalen?
Als u een nieuwe verzekering afsluit, betaalt u via automatische incasso of een bankoverschrijving. Kiest u voor automatische incasso dan ziet u op uw afschrift het volgende bankrekeningnummer: NL33 RABO 0125 3899 06.
Is automatische incasso (tijdelijk) niet mogelijk neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. U kunt ons bellen op 088 - 007 70 00.
-
Premiebedrag incasso klopt niet
Het kan zijn dat u bij uw eerste betaling, na bijvoorbeeld een wijziging of het afsluiten van een nieuwe verzekering, ook de premie voor de volgende maand betaalt. Hierdoor kan een incasso hoger zijn dan verwacht.
Hebt u hierover vragen? Neemt u dan contact op met uw adviseur.
-
Kan ik zelf bepalen wanneer u de premie incasseert?
Het is niet mogelijk de incassodatum voor uw verzekering(en) aan te passen. De premie incasseren wij op een vast moment. Betaalt u per maand? Dan gebeurt dit elke maand op dezelfde datum. Bij een automatische incasso is het in dit soort situaties belangrijk dat u zorgt voor voldoende saldo op uw rekening.
Wij incasseren twee keer per maand; de 1e werkdag en de 15e werkdag van de maand.
-
Is betaling premie goed gegaan?
Controleer eerst uw bankgegevens. Is het premiebedrag voor uw verzekering afgeschreven en heeft u de betaalgegegevens goed ingevuld? Dan mag u ervan uitgaan dat wij de betaling hebben ontvangen. Wij hebben een werkdag nodig om uw betaling te verwerken.
-
Betalen via automatische incasso
Betaalt u nu via een bankoverschrijving en wilt u dit omzetten naar automatische incasso? Geeft u dit dan door aan uw adviseur.
-
Wijzigen rekeningnummer
Wilt u dat wij de premie van een ander rekeningnummer incasseren? Geeft u dit dan door aan uw adviseur. Wijzigt u uw rekeningnummer kort voordat wij de premie incasseren? Dan kan het zijn dat de premie nog eenmalig van uw oude rekeningnummer wordt afgeschreven.
-
Premie overmaken na betalingsherinnering
Het kan gebeuren dat de automatische incasso een keer mislukt. Bijvoorbeeld omdat het saldo te laag is of omdat wij niet het juiste rekeningnummer hebben. U krijgt dan een betalingsherinnering. Maakt u dan eenmalig zelf de premie over. Gebruik daarvoor het rekeningnummer NL33 RABO 0125 3899 06 t.n.v. Noorderlinge B.V. Vermeld u daarbij het betalingskenmerk.
-
Is assurantiebelasting verplicht?
Ja, assurantiebelasting heeft de overheid verplicht gesteld. Letterlijk betekent dit dat je belasting betaalt over de verzekering(en) die u heeft afgesloten. U betaalt een percentage van de premie en eventuele servicebijdrage. Op dit moment bedraagt de assurantiebelasting 21%. De assurantiebelasting die wij van u krijgen, betalen wij aan de belastingdienst.
-
Rekeningnummer Noorderlinge verzekeraars
Het rekeningnummer van Noorderlinge verzekeraars is NL33 RABO 0125 3899 06.
-
Vermelden bij betaling
Vermeld altijd de gegevens die op uw factuur staan. Dit gaat om uw relatienummer, polisnummer en factuurnummer.