noorderlinge
Home » Informatiepagina premiebetaling

Informatiepagina premiebetaling

Hieronder vindt u alle informatie over het betalen van uw premie en wat u kunt doen als de betalingstermijn verstreken is.

Staat uw vraag hier niet bij? Neem dan contact op met uw adviseur. Zoek hieronder uw adviseur.

  • Vonk Assurantien

    Pater van den Elsenlaan 41 VEGHEL
    5462GG VEGHEL
    I:
  • Wonen & Welzijn Assurantien BV

    Voorstraat 7 AMMERZODEN
    5324AT AMMERZODEN
    I:
  • Mackus Financiele Dienstverlening

    Brugstraat 30 NEDERWEERT
    6031EG NEDERWEERT
    I:
  • Hondsrug Risicomanagement

    Vasalislaan 118 GRONINGEN
    9721MC GRONINGEN
    I:
  • Krediet en Assurantien Beheer BV

    Industriestraat 15 BORNE
    7622AV BORNE
    I:
  • Hoogheuvel Advies VOF

    Kerkstraat 60 BERGHEM
    5351EB BERGHEM
    I:
  • Regio Advies Groep Dussen B.V.

    Van der Dussenlaan 6 A DUSSEN
    4271AP DUSSEN
    I:
  • Coehoorn Assurantien B.V.

    De Swanneblom 6 GROU
    9001GS GROU
    I:
  • AdviesRijk

    Brinkstede 3 WAPSE
    7983KT WAPSE
    I:

Premiebetaling
  • Welke betaaltermijn kan ik kiezen?
    Bij het afsluiten van uw verzekering kiest u of u de premie per maand, kwartaal, halfjaar of jaar wilt betalen. Wilt u de betaaltermijn wijzigen? Neemt u dan contact op met uw adviseur. Voor maandbetaling is automatische incasso verplicht.
  • Eerste premiebetaling
    Uw eerste betaling van uw premie kan er anders uitzien dan u had verwacht. We leggen u uit hoe dit zit. U betaalt uw premie altijd vooruit. Bij uw eerste betaling brengen wij de premie in rekening van de ingangsdatum tot en met de eerstvolgende premievervaldatum. Bijvoorbeeld U vraagt op 12 maart een verzekering aan en betaalt deze per maand. Dan betaalt u de premie vanaf 12 maart en april samen. Vanaf mei betaalt u de premie weer per maand.
  • Hoe kan ik premie betalen?
    Als u een nieuwe verzekering afsluit, betaalt u via automatische incasso of een bankoverschrijving. Kiest u voor automatische incasso? Dan ziet u op uw afschrift het volgende bankrekeningnummer: NL33 RABO 0125 3899 06. Is automatische incasso (tijdelijk) niet mogelijk? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. U kunt ons bellen op 088 - 007 70 00.
  • Premiebedrag incasso is onjuist
    Het kan zijn dat u bij uw eerste betaling, na bijvoorbeeld een wijziging of het afsluiten van een nieuwe verzekering, ook de premie voor de volgende maand betaalt. Hierdoor kan een incasso hoger zijn dan verwacht. Heeft u hier vragen over? Neem dan contact op met uw adviseur.
  • Kan ik zelf bepalen wanneer u de premie incasseert?
    Het is niet mogelijk de incassodatum voor uw verzekering(en) aan te passen. De premie incasseren wij op een vast moment. Betaalt u per maand? Dan gebeurt dit elke maand op dezelfde datum. Bij een automatische incasso is het in dit soort situaties belangrijk dat u zorgt voor voldoende saldo op uw rekening. Wij incasseren twee keer per maand; de 1e werkdag en de 15e werkdag van de maand.
  • Is betaling premie goed gegaan?
    Controleer eerst uw bankgegevens. Is het premiebedrag voor uw verzekering afgeschreven en heeft u de betaalgegegevens goed ingevuld? Dan mag u ervan uitgaan dat wij de betaling in goede orde hebben ontvangen. Wij hebben een werkdag nodig om uw betaling te verwerken.
  • Betalen via automatische incasso
    Betaalt u nu via een bankoverschrijving en wilt u dit omzetten naar een automatische incasso? Geef dit dan door aan uw adviseur.
  • Wijzigen rekeningnummer
    Wilt u dat wij de premie van een ander rekeningnummer incasseren? Geef dit dan door aan uw adviseur. Wijzigt u uw rekeningnummer vlak voordat wij de premie incasseren? Dan kan het zijn dat de premie nog eenmalig van uw oude rekeningnummer wordt afgeschreven.
  • Premie overmaken na betalingsherinnering
    Het kan gebeuren dat de automatische incasso een keer mislukt. Bijvoorbeeld omdat het saldo te laag is of omdat wij niet het juiste rekeningnummer hebben. U krijgt dan een betalingsherinnering. Maak dan eenmalig zelf de premie over via rekeningnummer NL33 RABO 0125 3899 06 t.n.v. Noorderlinge B.V. Vermeldt daarbij ook het betalingskenmerk.
  • Is assurantiebelasting verplicht?
    Ja, de overheid heeft assurantiebelasting verplicht gesteld. Letterlijk betekent dit dat u belasting betaalt over de verzekering(en) die u heeft afgesloten. U betaalt een percentage van de premie en een eventuele servicebijdrage. Op dit moment bedraagt de assurantiebelasting 21%. De assurantiebelasting die wij van u ontvangen, betalen wij aan de belastingdienst.
  • Rekeningnummer Noorderlinge verzekeraars
    Het rekeningnummer van Noorderlinge verzekeraars is NL33 RABO 0125 3899 06.
  • Vermelden bij betaling
    Vermeld altijd de gegevens die op uw factuur staan. Dit gaat om uw relatienummer, polisnummer en factuurnummer.
Betalingstermijn verstreken
  • Te laat met betalen
    Het kan gebeuren dat u een keer te laat bent met betalen. Het is belangrijk de premie alsnog zo snel mogelijk aan ons over te maken. Zo voorkomt u dat u (tijdelijk) geen dekking meer heeft. De stappen die wij nemen bij een betalingsachterstand kunt u vinden in het Overzicht stappen bij te laat betalen.
  • U kunt de premie niet betalen?
    • Laat een rekening in ieder geval nooit liggen
    • Vraag advies aan een schuldhulpverlener of neem contact op met de gemeente waar u woont
    • Heeft u inzicht nodig in uw inkomsten en uitgaven? Met het Nibud Persoonlijk Budgetadvies ontdekt u hoeveel u uitgeeft en krijgt u bespaartips
    • Neem contact op met de vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren. Kijk op www.nvvk.eu
    • Ga naar www.wijzeringeldzaken.nl of www.geldfit.nl
    Komt u er niet uit? Neem dan contact op met uw adviseur.
  • U heeft moeite met betalen
    Als u moeite heeft met het betalen van de premie, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij kijken graag samen wat wij kunnen doen om uw financiële zorgen te verlichten. Wij kunnen u een betalingsregeling aanbieden als het een keer niet lukt om uw premie op tijd te betalen. U kunt ons bellen op 088-007 70 00. Heeft ons incassobureau Bos Incasso u gevraagd om de premie te betalen? Neemt dan voor vragen contact op met het incassobureau. Het telefoonnummer is 088 -267 00 00.
  • Betalingsregeling
    U kunt in aanmerking komen voor een betalingsregeling als u uw premie niet kunt betalen en/of als u al een betalingsachterstand heeft. Zo werkt de betalingsregeling:
    • U betaalt de achterstallige premie in maximaal drie termijnen. Als er naast deze betalingsregeling nog andere premies zijn die u aan ons moet betalen, dan gebeurt dit op de manier zoals u gewend bent. Had u (tijdelijk) geen dekking meer, dan stellen we samen vast wanneer de dekking wordt hersteld. Aan de betalingsregeling zijn geen extra kosten verbonden.
    • U krijgt schriftelijk een bevestiging van de betalingsregeling. Hierin staat welke bedragen u wanneer moet betalen en naar welk rekeningnummer u de premie kunt overmaken.
    Financiële zorgen? Neem zo snel mogelijk contact met ons op als u de premie niet kunt betalen en/of al een betalingsachterstand heeft. Wij kijken dan samen met u of het mogelijk is een betalingsregeling af te spreken. U kunt ons bellen op 088-007 70 00. Let op! Heeft u al bericht ontvangen van incassobureau Bos Incasso? Vanaf het moment dat wij incassobureau Bos Incasso hebben gevraagd de premie te incasseren, kunnen wij geen regeling meer met u afspreken. Zorg er daarom voor dat als u financiële zorgen heeft, u zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Zo kunt u incassokosten voorkomen.

Mijn passie…

Wandelen in het bos met de honden; je ervaart plezier, je krijgt energie en de tijd verdwijnt naar de achtergrond. Iets wat je met hart en ziel doet. En dat doe je niet omdat het moet, maar omdat je dat graag wilt doen.

En zo is het ook met mijn werk. Ik krijg er energie van en niet omdat het moet maar omdat het werk gewoon goed bij mij past.

Grietje van der Meer, Medewerker Algemene Zaken

Zeker van elkaar

Daarom kiest u voor Noorderlinge verzekeraars
  • Sinds 1850
  • Optimale dienstverlening
  • 400 adviseurs
  • Zeker van Elkaar